onsdag 2 september 2020

Slut sommar, snart jakt.

Men klafs bara.
Så himla fort den här sommaren gick då.
Jaja. 
Ingen ska då komma och säga att jag inte tar reda på mitt liv.
Jag använder det allt jag bara kan.
Jag använder mej av alla trix jag bara kan för att må bra. 
Å jag lyckas. I stort sett hela tiden.
Som vanligt så började jag redigera bilder från mobilen när lusten att skriva bara dök upp. 
Så likt så säg.
Jag tror att jag lägger in lite bilder så kan jag skriva lite om dom.
För allt jag gjort i sommar går inte återge.
Det har varit en massa promenader med flera goa vänner. Fantastiska sittningar runt bort där det har tuggats och druckits.
Jag och Lena gjorde stor succés på gågatan igår. Vi märkte allt att folk flyttade närmare för att höra vad vi egentligen pratade om. Folk log och hejjade.  Riktig skojig eftermiddag.
Nå nu var det bilder....
Hela sommaren har jag pratat om att jag skulle sy mej ett överkast.....
Japp för någon dag sedan kom den på plats.

En sväng till Jäkna blev det. Igen.
Jag och Inga-Lill tog avsked av mygghuset för detta år med en älgfilemiddag. Gott gott.
Tänk att vi lyckade störa grannarna den kvällen.. Inte lätt där i glesbygden.
Skratt skratt, skratt. Inga-Lill bjöd på en snus, naturligtvis så filmade hon spektaklet.

Det här är väl en fin bild när vi var ut på en strandvandring. Helt underbart i 500 meter till. Men sen kom flyfäna. Alla flyfän, alla som kan bitas i alla fall. Så det var bara att springa hem.


Jag, Melissa och Anna. Skogspromenad med svampplockning.
Anna är ju den av oss som kan det där med svamp. Så hon poängterade att svamparna jag fotade var inte såna som hör hemma på listan över ätliga svampar. Tur att hon vet och kan.... Äta eller låt bli...

Som sagt det har varit många sittningar runt både mat och annat som man kan äta och dricka. Linda ringde och frågade om jag ville följa på Pinchos en kväll och äta middag. Men naturligtvis. Där finns det massor som är gott.

Andra september...
Höst har jag hört att det klassas som.
Inte hemma hos mej i alla fall.
Gjort mej till och köpte några finare ljus.
De har vissnat.
Som Adde och Annica skrev.  Ser slaka ut, de ska nog inte ligga ner.
Nä nu ska jag ta och avsluta för denna gång...
Ha det gott.

1 kommentar: