söndag 2 juni 2019

Folkrace å annat

Men usch.
Jag har just satt mej och ska skriva blogg när Mara kommer och lägger sig under skrivbordet..
Hon har rullat sig i nåt i stil med Rävpiss. Jag återkommer när jag badat Mara.

Nu är hon badad, ser ut som en igelkott, ser smått sur ut och luktar blöt hund. Nå men det blöta går ju över på ett tag. Det gör den sura uppsynen också. Dessutom kom jag på att jag och Ullis hade en plan på att sommar-trimma min lilla igelkott. Men tiden bara rusar iväg. Som Ullis brukar säga: Livet består av Måndagar, fredagar och däremellan kommer det ibland  en lunch.
Idag kan det bli en riktigt trevlig dag.
Jag har nämligen bjudit hem flickorna från Tjejträffen. vi ska koka oss lite kaffe och göra pinnbröd ute vid grillplatsen.
I Torsdags så var det Folkrace på programmet. Den här gången i Luleå.
Vädret var i skojartagen. vi hade i stort sett alla väder. Det blåste, det regnade, lite lätt hagel och strålande sol.
Som vanligt så bjöd Kent på skojig underhållning, naturligtvis så var han inte ensam. De var många som bjöd på spännande saker, men för mej är det extra spännande när Kent är på scenen.
Dessutom fick jag känna mej viktigt och delaktig. Mitt i Kents heat 2 så gick en rem av. Remmen som gör att det finns servostyrning i ratten.
Linda raggade upp en karl som inte hade bilen inparkerad och ilade iväg till Biltema. Hon fick tag i en sån där rally-Kalle, en som kan köra riktigt fort. Å han körde så till den milda grad så Linda fick hålla tillbaka kräkes hela vägen. Nå men då har hon testat hur det känns att vara kartläsare när det går riktigt fort efter en grusväg.
I god tid innan nästa heat var de tillbaka med remmen. Det var då jag fick kliva fram och känna mej duktig och delaktig.

Små händer och smala armar var väldigt bra att ha för att få remmen dit den hörde hemma.
Annars verkar jag inte har ödat tid på att ta kort medan de tävlades, mer i pauserna. Eller nu kan jag inte påstå att jag tittade på när denna bilen skulle bärgas. Jag avskyr ju välderliga när en traktor lutar och det gungar och har sig. Denna bärgning fick andra sköta, jag vände ryggen till och höll tummarna att det skulle gå bra. Det hjälpte, det gick bra.


Men vad är detta? En uttorkad flodfåra? Det var Doris som undrade när vi tog en skogspromenad med Mara under ett uppehåll i tävlingarna. Nääää..... Det var ju en bana för motorcyklar.


Annars då? 
Jo jag har jobbat med Eu-valet. Tänk att det är så väldig skojigt men när jag får förfrågan någon månad innan det är dags så känns det bara motigt att använda en helg till att sitta i en vallokal. Men som sagt vi har så himla trevligt när jag väl är där.

Här på denna bild håller vi på att vara klara med allt efterarbete. Det är ju en massa räknande, sorterade, skrivande och fixande. Men se då är det inte mycket skoj, då är det fokus som gäller. Himmel om det visar sig i slutändan att det misstämmer i räkenskaperna. Det vill vi inte för då är det bara att börja om från början.
Vi i Akvarellkursen kör en extra kurs. Den här gången är det skulptering av hemmagjord, miljövänlig lera. Himla skoj.
Så här kan det se ut när vi skapar.



Som sagt. vi har superskojigt. Mycket skratt och glada tillrop. Å ännu mera gapflabb och fokusering. Dessutom lyckas "Fröken" Mia ta sig genom bruset vi åstadkommer och ge oss uppslag och fina tips. Hon är både tålmodig och uppfinningsrik.

Under min stund här vid datorn har jag avbrutit flera gånger för att det kommit köpare. Ja, jag fortsätter som tidigare att sälja saker.

Men nu ska jag gå ut i skogen och tälja lite pinnar till pinnbröden vi ska laga på några timmar.

Ha det gott alla.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar