söndag 30 juni 2019

Midsommar och lite sånt

NÄMEN !!!!
VAD HÄNDER??

Monika skriver blogg!!!  Det var länge sedan.
Ärligt så har det inte funnits tid att prioritera bloggskrivandet.
Mitt liv består just nu i att jobba, klippa gräs,  slåss med mygg och knott, kämpa med en mage som totalt gett upp, dåligt samvete för att jag inte ger min hund mera fokus. Tur att Familjen i Heden ger min hund stimulans på dagarna så det inte bara är mitt tråkiga nylle hon ska se.
Nå men då förstår ni när jag radar upp vad som tar min tid i anspråk att nog fanken hinner man mer, dygnet består även för Monika av 24 timmar.
Jo men se däremellan sitter jag ner och gör inte nåt. Tankarna går väl till att grubbla om det inte är 93 år jag fyllt. All energi är som bortblåst.
De här kloka människorna som jag har runt mej säger att det är inte så underligt att jag dessutom först gick igenom de sista veckorna av Jimmys liv och nu är jag inne på Kenneths sista veckor i livet. Tänk att jag som har ett minne av teflon nu plötslig minns varje dag. Vad som hände vad som sas.
Men alltså varför gör man så här? Jag har haft ett långt skojigt liv, med massa minnen med både Jimmy och Kenneth. Vad är det som gör mej så fokuserad av dessa veckor i mitt liv som inte blev så muntra.
Usch.
Nu skriver vi om nåt skoj istället.
Midsommar i Jäkna till exempel.
Det blev en hejdundrande jättefest, med massa folk, dans, superstojigt och roligt med en massa okända människor......
Nääääääääää, jag skojade bara.
Det blev en midsommar helt i min smak.
Härligt tid med några damer i lugnet tecken. Vi åt och vi pratade, vi spelade kort och vi pratade. Vi drack goa drinkar och vi pratade. Åsså skrattade vi. Dessutom hann jag med ett dopp i älven. Kallt men uppfriskande.
Helt underbart helg trots att vädret inte enligt andras ögon var så bra. Vi gillade verkligen vädret, helt perfekt för det vi skulle göra.

Ja men ni ser.... Traditionsenlig jordgubbstårta, vissa åt till de föll i koma och massa glada miner.

Att jag och Inga-Lill är så väldigt olika är ju helt perfekt. Medan jag tillverkade midsommarkransar så gjorde hon en underbar silltårta.  Hade vi gjort tvärs om hade det varken blivit kransar eller silltårta. 


 I helgen är Inga-Lill här. Vi var i går till Öjebyn. Kyrkmarknad och uppvaktning av Kasper som snart fyller 10 år. Jösses vad tiden går.

Eftersom Inga-Lill gillar horisontalläge så fick hon sovmorgon idag. Sa jag att vi är olika, jag gillar inte att sova.
Hon sover så gott i Himmelssängen som står i Västra flygeln medan jag sitter i skrivarsalen som ligger strax bakom stora biblioteket.

Eller så kan man ju säga att hon ligger  bakom skrivbordet i köket  i min bäddsoffa. Kanske mer korrekt att beskriva så, men inte lika skojigt.

Nå men nu tror jag att jag ska blåsa liv i kvinnan och se till att hon får i sig lite kaffe. Dessutom ska jag greppa Mara och skutta iväg till duschen, jag tror någon roat sig med att rulla sig i nåt som dött...
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar