lördag 14 juli 2018

Midnattssols-folkrace

Men igår var jag med nåt riktigt roligt.
Det hade ju anordnats ett Midnattssols-folkrace i Boden med start kring 19.00 och beräknades hålla på fram till midnatt. Så blev det också, tur vi bor i midnattssolens land. I strålande sol.
Jag, Calle och Doris tog våra campingstolar och begav oss dit.
Bilden tog vi direkt vi kom dit. Vid denna tiden var det inte så tätt med folk, men snart så...'plötsligt var vi ca 600 personer på läktarplats.
Den här bilden är från en sida av banan.


Så himla lyckat.
Förhöjande faktorer var ju att inte bara Calle och Doris var där, dessutom var hela min familj där. åsså alla andra glada människor.
Höjdpunkten brukar ju vara själva tävlingen. Speciellt när Kent kör och jag får umgås med nära och kära. Men denna gång så var det allt annat också.
Igår.....
Kent körde som en gud så länge bilen var med. Familjen var där.
Men dessutom ställde folk upp och kom och var med.
Rena publikfesten.
Det var så rasande mycket folk så vare sig man ville eller inte så blev man bekant med de glada människorna som man stod intill.
Så roligt.
Alla dessa otroligt skitiga, glada barn som härjade på i den gigantiska sandlådan alldeles bakom publikläktaren.
Här en bild på Gabriel och Linus.


Så lyckat.
Eilert Gezelius har tagit denna bild och lagt in på MOTOR I NORR.
Det är Jens Loijas som tar sitt ansvar för kvällens underhållning


En bild på det ansvar som Jens mamma, Ann, tog, inte lika glamoröst men ack så himla värdefullt.



Hatten av och en stor bock till er som fixade denna kväll.
Grattis till Arrangörerna, förarna och alla funktionärer.
Grattis till oss som var där.
Den här kvällen kommer många minnas länge.
Ta till er av det när ni  idag undrar hur ni ska få tillbaka orken, fixa skavsår, lider av solbrända armar, känner er överkörda av bussen och undrar om ni någonsin hinna sova tillbaka allt ni gick miste om.
Var stolta för det ni levererade till oss igår.

Att jag, Calle och Doris fick förmånen att få känna oss delaktiga var ju bara grädde på moset. Vi var trossen som såg till att det serverades goa hamburgare och gofika till funktionärerna.

Nå, men det var det om gårdagskvällen.

Jag och Vilja har varit ute och ätit en glass, det måste man ju hinna göra medan det är sommar här i norr.


Jag gillar citron-sorbet, Vilja älskar regnbågsglass. Gissa vilken som är vems. 
Vi var även och badade denna dag, det var medan hennes föräldrar hade som mest att göra inför Folkrace-tävlingen.
På morgonen efter så såg prinsessan ut på detta sätt. Trots att vi flätat ihop hennes hår kvällen före. Det är ju inte så att hon ligger stilla medan hon sover, nu när det är varmt så är det större snurr på tösen än vanligt.


Blommorna på bordet denna dag. Härligt att bo mitt i klorofyllet, bara ut och grabba en näve. Inte ett öre behöver man betala för lyxen heller.


Nä men om jag skulle växla om till ryggläge nu. Detta är dagen 
jag solar lite. Solstolen väntar. 
Ha det gott.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar