måndag 20 mars 2017

Myndigheters fikonspråk.

Driftmeddelande

Inloggningslänkar    
Om du inte ser inloggningslänkarna prova att tömma cahchen i webbläsaren. Starta sedan om webbläsaren. 

Suck.

Jag skulle logga in på "mina sidor" på försäkringskassans sida. Så kom det här meddelandet upp. 
Ge upp på en gång eller???

Fattar inte vad en cahchen är så det blev att googla. Google visste inte vad det var heller.

Nu blev jag lite upprörd så jag klickade mej fram till teknisk support för att ställa frågan; Hur gör man det då???

Där blev jag erbjuden att läsa en massa andras frågor och de svar de fått. Inte hittade jag att någon skrivit min fråga tidigare och inte hittade jag var jag skulle ställa min fråga.



Tror jag måste hitta på nåt drastiskt. Jag som skulle ha en skön ledig dag och bara jobba på att återhämta mej och samla nya krafter inför resen av veckan. 

Undrar om jag inte skulle må fint av lite hederligt kroppsarbete. 
Antingen möblerar jag om i sovrummet eller så skottar jag fram eldtunnan och eldar skräp. Som efterrätt kan jag göra ett luffarslöjdträd klart.
Eller så hittar jag på nåt annat. 

Nu tar jag tag i dagen och gör nåt bra av den.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar