torsdag 9 mars 2017

Viktminskning, jättesvårt, just nu iallafall.

Det här med  viktnedgång.

Suck.

Att det ska vara så svårt.
Kenneth är mycket bättre än mej, han har gått ner många kilo sen han hade infarkten.
I och för sig så är det jag som står för kunskap och planering av vad vi ska äta, matlagningen och upplägget. Kenneth han stannar där, äter det jag bestämmer att vi ska äta.....
Men det är jag som köper och äter bullan från caféet på jobbet. kvällsfikar gör jag också. finns det nåt annat gott att stoppa i mun, då gör jag det.
Vilket otyg.

Sedan vi vakade hos Jimmy kring midsommar förra året så har jag gått upp 5 kilo. Å det är ju inte så att det kommer att vända och jag kommer att gå ner igen..... Om jag inte gör nåt åt det. Varje dag när jag kliver upp så är det full fokus, idag är dagen när jag verkligen ska leva som jag vet att jag bör.
Snart ska jag ta fram sommarkläderna... Vojj vojj. Där finns det gott om kläder som så att säja har krymt sedan jag packade ner dem.
Naturligtvis så har jag som ett brev på posten fått mycket sämre diabetesvärden.

Så dumt.... Varför ska det vara så svårt.


Koll vad jag kan, när jag vill. Liten tallrik, rostat grovt bröd, babyspenat, kokt ägg, makrill, purjolök och ett glas Pepsi max.
Gott och mättande

Just nu sitter jag och gör upp en matsedel och en handlingslista. Bra mat, bra tänk. Så idag har jag varit vaken 1½ timme och har fortfarande skärpan inställt på "bra och vettig" inget överätande denna dag..
Idag är dagen när jag ska vara fokuserad hela dagen.
Första elddopet blir personalmötet nu på förmiddagen, säkert finns där fika, det ska jag klara.

I stället för att sitta här kanske jag skulle göra mej lite lunch att ta med.
Jamen ja.
Det gör jag.

Ha det gott alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar