lördag 5 maj 2012

Ett par småfel

Vädergubbarna hade inte fel............. Vilket skitväder det varit idag. Blötsnö och blåsigt. Tur att man kunnat roa sig inne. Allt är täckt av 1 dm snö. Trist med bakslag av våren. Men, men det kommer bli bättre.

Ute har det varit ett otroligt kvittrande i snöstormen. Fullständigt kokat under fågelbordet av Bergfinkar. Säkert 200 - 300 stycken. Vi såg dom redan tidigt på morgonen innan det börjat snöa, milda makter vad fåglar. Å de flesta var bergfinkar det fanns många domherrar, säkert andra fåglar också men dom kom som bort i villervallan med alla Bergisar. Såg på Facebook att Åsa i Bredåker också hade mängder av Bergfinkar också idag. Skulle tro att dom just anlänt från Afrika eller nån annanstans ifrån långt bort.
Bonzo hukade sig när han skulle ut på morgon-pink-rundan. Han tyckte att dom var i flesta laget.

Just det ja. Det blev två fel igår när jag skrev i bloggen:

1. glömde säga åt Kenneth att jag skulle äta frukost på säng idag..... Vi får göra ett nytt försök i morgon igen. För övrigt gjorde jag en sån lat-mans morgon. Läste länge och somnade om. Precis som jag tänkt mej blev det.... Frånsett då bristen på frukost på sängen. Men det var ju mitt fel, glömde ju berätta att jag ville ha, nog för att han är en omtänksam man men han är inte tankeläsare.

2. Dessutom sa jag att jag skulle gå och se hockey: Sverige - Finland. Direkt bortgjord. Då vet ni hur intresserad jag är. Hade suttit en god stund när jag kom på att motståndarna hade röda tröjor!!!???!! Röda !!??!! Finland brukar ju ha vita eller blå.... Hehe. Det var ju Norge vi mötte.

Några bilder från när Linda ska plugga lite matte ska jag lägga in. Det ju inte enkelt när man är småbarnsförälder och tror att man ska få sitta själv.
Sen ska jag gå och se slutet på hockeymatchen... Tror vi mötet Tjeckien ikväll. Men det är ju inte så noga jag vet precis vilka jag håller på....... Dom gultröjade...


Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar