fredag 13 april 2012

Vårsol och skare

Himlar vad mycket lättare det är att vara sjuk när solen skiner.
En häftigt stor sol har någon hängt upp på himmelen idag. Har ju inte sett röken av ens den blå himmelen på flera dagar så den var klart efterlängtad.

Ute är det fasligt mycket snö fortfarande. Men det är ju en superhärlig årstid just nu, just här. För varje dag förändras det ute, videkissarna är inte här ännu, men snart. Det är många veckor sedan Annica i Skåne skröt över att hon redan hade videkissar.
Fågelart efter fågelart återkomma hit efter vintern. Snö- och gråsisskorna har kommit, massor av dom. Det fullkomligt kokar av dom runt fågelbordet. En koltrast har anlänt, svanar har vi sett. Det syns mer och mer av våran altan som varit helt översnöad i vinter. Bara jag blir mindre yrslig så ska jag ut på mera vårjakt så jag återkommer i ärendet.

I går var en sån där middagslycka igen. Elisabet, dottern till våra goa vänner, är uppe på påsksemester och hon bjöd oss på middag. Trerätters mitt i veckan. Hehe.
Var ganska tveksam att fara eftersom vi är sjuk och det kan ju vara så att vi smittar. Men Elisabet sa att dom  inte var ett dugg rädd våra baciller. Vid ett sånt erbjudande så laddar man med febernedsättande och hostmedicin och bestämde att det är ju inte långt så vi kan ju fara hem igen när orken tryter. Det var supergott och mycket trevligt.
Idag är jag tillbaka i sjuksängen igen. Är uppe dom stunder som febernedsättande pillerna verkar, däremellan är det sängen som gäller.
Kenneth känner sig mycket piggare så där är det nog över med feberskrället.

Jaja, det gäller att inte ropa hej förrän man hoppat över bäcken eller vad dom nu säger.

Medan jag tog mej en taktilvila mitt i skrivandet så har Kenneth somnat på soffan så inte är det så mycket med den karlen än.
Måste ju visa på grop i hakan: Sitter på Mormor Doris och även på mamma Elisabeth och på Amanda. Nu fick jag ingen bra bild på Elisabets grop men på de andra.
Goa vännen Doris tror jag inte läser min blogg så ofta, men hon har en stooor och härlig familj som gör, så jag har ett uppdrag till er: Jag glömde säga åt henne igår att jag tyckte hon var jättefin i håret och hon har en fantastisk färg. Riktigt fint. Kan ni hjälpa mej att framföra det till henne.

 Även denna morgon har det varit perfekt skare.
Bonzo tar tillfället i akt och roar sig. Han rusar som en tok fram och tillbaka bara för att det är så roligt..
 Där emellan så åker han på rygg eller magen efter snön ungeför som man sett att uttrarna gör........ ??? ..... Är det kanske därför det står i rasbeskrivningen att Borderterrier är utterlik???...... Nä vänta nu det står att huvudet ska vara uttterlikt....... Så var det.
Nu har jag suttit i 3 timmar till och från och petat ihop detta inlägg. Nu blir det hopp upp i sängen igen.

Ha det gott alla och glöm inte att njuta av våren när den är som bäst.

3 kommentarer:

  1. Nu har jag framfört det till mamma! :)

    //E

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Tack för en underbar middag. Supergod. Det blir spännande att se vad du bjuder på då du fyller år=)
    Bra att du framfört hälsningen.
    Hur gick resan hem? Hörde att det varit rejäla förseningar när planen skulle iväg från Arlanda och upp.
    //M

    SvaraRadera
  3. Vi var en dryg timma sena bara, så det var ingen fara :)
    Vi får väl se vad jag hittar på näåsta gång :) Jag ska nog klura ut nåt som du inte kan identifiera :)
    //E³

    SvaraRadera