tisdag 24 april 2012

Nu vill vi ha vår

Här är det ett väldans synande, diskande, prismärkande och packande.....
Det är en jättestor loppis i Luleå på lördag. Dit ska jag, Linda och Mari och sälja. Gu så kul. Men det är väldigt mycket arbete innan vi är där.

Alltså det gäller att göra vad man kan för att det hjälpa våren på väg. I helgen bar Jimmy och Linda fram gungställningen.
Alla Barnbarnen premiärgungade.




Där ser du... Det måste vara vår.
Ser du på sista bilden där jag fått med just när Kasper precis har tappat greppet om gungan och är på väg i backen?
Gjorde inte illa sig alls men hade väldigt bråttom tillbaka och gunga mera.
Som Du ser på bilderna så har vi inte en fläck med barmark. Men det blir nu under veckan tänkte jag. Det ska ju bli vår till i början av nästa vecka.

Jag brukar alltid plantera någon kruka med penseér ute till Valborgs. Känns fånigt med all snö ute men det kan inte hjälpas. Dom ska ut.

För övrigt så håller jag tummarna att det ska vara varmt i veckan och än verkar det bli så.
På tisdag alltså den 1 maj går den stora majrundan här förbi. För den som inte vet så är det ohyggligt många motorcyklar som kör tillsammans med start i Piteå genom Luleå till Boden och sedan kör dom förbi här på väg till Älvsbyn och sedan avslutas det hela i Piteå. Ohyggligt många motorcyklar betyder att dom kan vara en bra bit över 1000 st. Häftigt och mäktigt när dom kommer dundrande. Men i så fall krävs det bra väder och definitivt så måste det vara varmare. Så nu håller jag tummarna att snön bara försvinner med ett poff och att våren kommer.

Ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar