måndag 26 december 2011

Nu är julen över. Jopp det är säkert

Hallå.......!!

Finns det kvar någon där ute??? Någon som fortfarande bryr sig om att kolla om jag skrivit nåt?
Det var ruskigt vad tiden innan jul gick fort. Jag anade det, men ändå. Nån måtta får det väl vara.
Nu har det varit och farit. Julen alltså. Vardag i morgon.. Jaja, det är bara gilla läget.
En underbar jul har det varit precis sån man önskar sig. Massor med folk här på julafton redan från tidig morgon. Snäll måste jag ha varit för jag har fått många fina klappar. Ätit för mycket har jag gjort, å hur svårt är det att äta lagom...... Lagom finns inte när det är julbord som gäller. Inte hos mej i alla fall.
För utom då alla underbara människor som jag fick umgås med på julafton så har jag slappat mycket, (läs massor), läst, handarbetat i skenet från en ny golvlampa. Sett film. Lång-promenerat med mina karlar (Kenneth och Bonzo), mellandagsfyndat, mera slappat och hämtat krafter.
Ja du hör så bra jul jag haft.
Dessutom har vi varit på julotta i Alträsk.
Det är så stämningsfullt och härligt.
Vår vana trogen så for vi lite tidigare så vi inte skulle missa fackeltåget. Byborna gör så att de som bor längst bort startar ett fackeltåg där dom sedan ansluter fler och fler. Det är så härligt att se dom komma gående.....
Men i år blev det extra häftigt.
Mitt i det vi står där och väntar på fackeltåget som vi ser långt borta sakta närma sig, så hör vi......... En bjällerkrage..........Men rysningar genom hela kroppen......... Där kommer Olle och Annette med häst och rissla genom mörkret. Stämningshöjare.. ja men va tror ni?. Håret på högkant, eller som Gunde sa Ståpäls. Det var så läckert. Det är ju inte riktigt nästgårds utan dom hade kört närmare en timme ända från Norrån..... Häftigt.

Anette hade det goda omdömmet att skicka en bild på ekipaget så jag fick lägga in på min blogg. Jag tackar och bockar.

Nu till något helt annat:













Minns du CD-skivan som låg här länge i sommar??? Den som inte var min..... Ha. Nu har jag fått alla bilderna så jag kan titta hur mycket jag vill, å det gör jag, massor, för det vill jag.

Jag blir så glad för där är hela skaran av mina barn på massor av bilder.
Glädje.
Några lägger jag upp så du också får se.


Ha det gott

4 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa om dig och de dina.

    SvaraRadera
  2. Är julen verkligen över? Jag har ju köpt både julklappspapper o julgran idag.

    SvaraRadera
  3. Mammamu: vad roligt att du gillar min blogg.
    Linda: Det är lungt det kommer en till jul om ett år ungefär

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du får en lika fin nyår som jul. Kram från Göta

    SvaraRadera