lördag 17 september 2011

äpplen, sol och älgjaktsmorgon









Så här såg det ut till frukost idag: LCHF-frulle, kaffe, en stråle med solsken, en bra bok och jaktradio. Han jag brukar äta frukost med var ute i skogen och jagade älg så då passade det att lyssna vad som händer i skogen på jaktradion. Kan bara meddela att det var otroligt tyst på morgon så det händer inte mycket där.

Min kompis Iréne har pallat äpplen hos grannen.......... Eller kan det vara så att hon FÅTT en stor påse??? Nä jag tror hon pallat. Nu är det så att Iréne inte är i sitt livs bästa form just nu, så i gårkväll frågade hon om jag kunde baka henne en äppel-smulpaj.......... Men naturliga skinnbrallor, klart jag kan. Nu är det ju så att jag är ingen älskare av att baka men det är Iréne, dessutom så är hon suverän på att baka gott. Så om Irene ber mej baka till henne kan jag bara känna mej stolt och behövd. Å Irene å sin sida får hålla till godo med mitt bakande. Men när jag liks var i farten och göra en smulpaj till Irene så blev det en äppelkaka också som vi får dela på. Så där ja. VA bra jag är, jag har bakat..... Jäss....

Nu är ju semestern över, trist, men det får gå. Dessutom ser det ut att ha regnat klart för några dagar.

Bonzo sitter nedanför mej och väntar och väntar. Han har sett att det inte regnar ute och då brukar det bli promenad i skogen, svampplockning på schemat. Han längtar ut för nu har det varit varit några dagar sedan sist.

De är mycket på schemat idag: Uppehållsväder betyder gräsklippning i eftermiddag och dessutom som guldkant på denna dagen så är det födelsedagsfika hos Doris. Hon är också en hejjare att baka.

Nu blir det otroligt spännade att se var bildern hamnar och i vilken ordning. Det är som ett spännande lotteri varje gång.

Just det, jag måste berätta att jag har lämnat den där CD-skivan med bilder på mina barn och barnbarn till Jimmy och Sara. Den jag inte kunde titta på för det var ju faktiskt inte min...... Jag saknar den varje timme. Hur kunde jag vara så korkad att jag inte kopierade av den, bild för bild..... Suck. Tur att det finns USB-minnen. Blir till att kopiera bara jag kommer åt skivan.


Ha det gott alla.

1 kommentar:

  1. Tänk vilken tur man har som har en egen cd skiva med alla fototn! :P

    SvaraRadera