tisdag 13 september 2011

Regn, men fortfarande semester

Fortfarande går det fantastiskt bra att ha semester. Känns lite panikartat att tänka att man strax är tillbaka i selen på jobbet.. Å nu är det länge innan det blir nå långledigt. Inte ens jul och nyår ger just några lediga extra dagar att hoppas på. Jaja, det kommer att bli bra bara jag kommer mej dit. Vetskapen att Maria och Lena som är mina härliga, roliga, stor-hjärtade, smarta kollegor bara sitter hela dagar och längtar efter mej......... Jo jag tror det är så..=) Nå hur det nu är så känner jag att jag längtar efter dom. Dessutom så känner jag viss abstinens efter kloka och roliga Leila också.... Se där, det är klart att det kommer att bli skitkul att börja om att jobba....

Att jag har haft en himla tur med vädret under semestern ska man inte säga........för då ljuger man. Jag som skulle plocka massor av svamp och bär..... Satan va blött det är ute.

Det är bara att lyfta på hatten för dessa stackare som måste plocka bär oavsett hur mycket regnet än vräker ner.


.


Så fort det är något uppehåll i regnandet så hoppar jag i stövlarna och ger mej ut i svampskogen. Blöt svamp är enklare att rensa än blöta bär. Så här ser ni en bild när jag fyllt svamptorken med kantareller. Känns lite lyxigt.




Jag skrev i inlägget förra gången att vi försöker äta enligt LCHF- modellen. Så här är en bild på kycklinggryta med stekt blomkåls-riv, till det blev det mozzarella och tomatsallad.. Mmmmm.





Åsså en bild från en mysstund med Vilja.


Men just det, jag måste berätta... Det finns en kille som heter Thomas Byberg som är helt underbar på att ta bilder. Mina barn har antitat honom att fota bägge mina barn med sina familjer.......... Underbara bilder. Dessutom har Jimmy sin CD-skiva här fortfarande.


Nu får du en chans att gissa.


VAl 1: Jag har aldig tittat på bilderna. Det är ju inte min CD-Skiva


Val 2: Jag har tittat en gång som snabbast. Kändes inte riktigt bra, det är ju inte min skiva.


VAl 3: JAG TITTAR MINST EN GÅNG PER DAG. Jag skiter i att fråga om jag får.


Det blir inte till att fuska och ge dej det rätta svaret. NÄ, det är bara att gissa.


Så fort jag har fått tillåtelse så ska jag lägga ut någon bild.


Nu ska jag gå och slå in en present, Goa kompisen Doris fyller 65 år i morgon.


Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar