måndag 23 oktober 2017

Trevliga saker finns . Det är riktigt säkert...

Tänk va det händer trevliga saker, dagligen. Det gäller att verkligen uppmärksamma och njuta.

Om ni vill kan jag dela med mej lite?? !!!
Äsch, skiter väl jag i om ni vill eller inte. Ska ni läsa mitt inlägg så blir det en liten resa i  solskenshistorier.
Hör här alltså:
I gårkväll när jag och Mara mojsat ner oss i sängen och tagit beslutet att vi delar täcke inatt. Eller jag tog beslutet och bara resolut skotta in henne under täcket. Hon är så mysig att ha under täcket, allvarligt talat så tror jag att hon känner samma för hon försökte då inte ta sig ut ur min omfamning.

Just när vi bestämt oss för att släcka och sova kom ett meddelande på mobilen från en vän ....
- Jag har vunnit en halv miljon på Bingolotto ikväll.
Så himla roligt, en lång stund låg jag bara och log och kände mej så himla glad för hennes skull. Nå men till sist så somnade vi med ett leende på läpparna.

Idag kom en strålande glad arbetskollega...
- Nu har vi skrivit papper på mitt drömboende.
Jag blev så glad för hennes skulle.. Roliga dagar och månader för henne, mycket att planera och fixa. Men snart bor hon på sitt drömslott.

Jag besiktade min bil i slutet av förra veckan... Det gick inte så bra.. Men killarna på Mekonomen trodde inte sina ögon vad jag fått anmärkning på. När deras gapande munnar över vad som stod på pappret från besiktningen övergick i ett gapflabb, de hade aldrig i historien sett nåt så korkat.....
Nu fanns det andra fel på bilen så nu blir det att hålla tummarna att allt slutar lyckligt i morgon när den ska på rep. Annars får jag väl nöja mej med deras roade ansikten när de försökte förstå vad jag fått anmärkning på, medan jag söker mej en ny bil.
Jag ska inte ge mej in på felet på bilen. Men det var någon box som gör att min motor orkar lite mer, någonting man absolut inte får ha i min bil...
HA, det hade min bil inte en aning om, den boxen har suttit där lääänge....

Idag gick jag ut och åt lunch med en i stort okänd kvinna. Vi hade en otroligt skojig stund. Jag är så glad och tacksam att jag kom mej för att tacka ja.
Annars är jag numera en som konstant tackar nej till allt som folk erbjuder mej. Sånt jag får ångra och i bästa fall sen krypa till korset och säga att jag ångrar mej... Jag vill visst ha hjälp, sällskap eller vad det nu gäller.
Men denna gången tackade jag ja och det blev en trevlig stund.

Någonting som jag måste få sätta på den positiva listan: Nu kan man köpa julmust. Jag är barnsligt förtjust i Julmust. Diabetiker som jag är gäller att hitta light. Just nu finns det på flera ställen. Så himla gott.


På lördag ska jag stå och sälja på den stora loppisen på Arcus i Luleå. Blir en jobbig men trevlig dag. Jag ska vara med Linda och hennes kompis Siv.
Som Grand Final på en jobbig men trevlig lördag så serveras det köttsoppa i Alträsk på kvällen. Tänk att få komma trött i både fötter och huvudet, bli uppassad, äta gott och umgås med trevliga människor.
Ni hör ju vilken tur jag har.

Den här bilden är från Alträsks köttsoppa i fjol.


I år far jag själv. Så småningom kommer jag väl att kunna fokusera på allt skojigt som vi gjort, men nu är det saknaden som tar över. 

Nä men nu ska jag och Mara prata ihop oss om vi ska sova under samma täcke även ikväll.
Skulle tro att det blir så.

Ha det gott alla.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar