torsdag 23 augusti 2012

I am back in bloggen

Hej...?
Är det någon där??

Eller jag ska inte alls låtsas, jag har nämligen sett att det är fler än Elisabeth som är in med jämna mellanrum och kollar om jag skriver nåt.

Jag ber om ursäkt... Jag har varit skitkass på att skriva i sommar. Hela mitt liv går som i ultrarapid (undrar hur det stavas?) jag hoppas det är för att jag inte så frisk varken i psyke eller öga. För det kan väl inte vara så att jag drabbats av latmasken.
Men nu tänkte jag göra ett försök att skriva ofta. Jag mår ju så bra av att skriva så det är inte bara för eran skulle utan minst lika mycke för min egen som jag skriver.

Nå nu lägger vi sjukdom och sånt åt sidan.
Eller föresten när jag nu är inne på sånt som är trist så tar jag svampen på en gång......... DET FINNS INGA SVAMPAR. För några dagar sedan var jag och gick på mina stora kantarellställen i över två timmar. Hittade inte ens en handflata full. Kenneth var iväg veckan för och fick ihop lika lite han.
Inte ens svamparna i gräsmattan som man brukar halka omkring på finns. Så gissa om jag håller tummarna för regnet som kom i går och i förrgår. Dom ger mej ett visst hopp.

Ibland blir livet bara så där härligt oföresägbart.
På tisdagförmiddag skulle en kompis komma hit. Såg till att jag kom mej upp, full av förväntan över en trevlig dag så kokade jag kaffe och satt mej och väntade. Men attans, hennes bli strejkade efter vägen så det blev inget besök.
Strax efteråt så ringde en mycket god vän som jag tappat bort under livets gång. -Ska du följa till Luleå och gå ett tag i affärer? Sa hon. Min första tanke var NEJ, jag orkar inte. Men så besinnade jag mej.... Klart jag vill följa med dej.
Vi hade en underbar dag. Skvallrade, köpte perenner (Stora fina) för en krona styck, hittade en liten Röda korset butik, köpte badrumsmatta å lite annat.
Så in i märgen trött på kvällen men glad att jag fick en toppendag med min goa vän.

Idag passerade Tommy med en påse full med godsaker..... Eller vad säger ni om flera skogsfåglar och två stora påsar med hjortron? Jag är lyckligt lottad jag som har såna vänner. Stor kram till er båda.

Nä men nu ska jag ge mej. Vill inte trötta ut er med min skrivklåda. Jag återkommer någon annan dag.

HA det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar