fredag 24 augusti 2012

Grattis Jimmy


Tänk, idag är det precis 37 år sedan jag blev mamma för första gången.
Minns fortfarande hur jag fick lämna Siv med den stora mjukkakedegen som stod på jäsning. Plötsligt fick jag och Kenneth betydligt mer spännade saker för oss. Vi skulle få ett barn så Siv fick klara baket själv.
En liten vacker son blev vi lyckliga föräldrar till.
Ett stort grattis till dej Jimmy.
Kan ändå inte fatta att det har gått 37 år redan.

 Jag fick blommor av Kenneth i förrgår.
Tänk va kul det kan vara.
Det gör inget att jag kände igen mina egna Praktlysingar som jag har på ängen under sovrumsfönstret.
Det gör heller inget  att han hade grästrimmern hängandes i en sele på sig och hjälm med hörselkåpor på skallen.
Att det var en olyckshändelse och att han kom för nära med trimmern så det bara sprutade blommor om honom. Det räknade jag ut innan han hann berätta något.
Men likafullt: Jag fick blommor av Kenneth i förrgår=)
Denna bild är från i sommar när vi var på rallycross i Kalix. Ska man ha små påhittiga barn med sig på sådana tillställningar så gäller det att föräldrarna är ännu påhittigare, å det är Viljas föräldrar.
Så naturligtvis så hade man packat ner lite snacks åt flickebarnet.

Nä nu ska jag gå och se till tjädern som ligger i en gryta och gosar till sig. Blir festmat hos Lundgrens idag.
Ha det gott alla

1 kommentar: