måndag 20 juni 2011

Regn

Kolla vad härligt mycket god mat. Bilden är från i Fredag när vi träffades några flickor från jobbet och hade äkta fredagsmys. Mysiga tjejer, god mat, skratt, skvaller och en härlig stämning. Det var härligt. Minnena kommer att sitta som en smäck under lång tid.

Denna bilden är från Den fackliga kursen som jag var på förra vecka. Som ni ser så hade vi det inte illa när vi gjorde gruppuppgifter, strålande sol och taggde kurskompisar. Kursen var förlagd till Bodens bästa hotell. Bodensia. Fatta va läckert att bo på hotell i sin egen stad. Att vi jobbade hårt under många långa timmar behöver ni inte tvivla på fast det ser annorlunda ut på kortet. Men tänk att leva lyxliv så där mitt i veckan............. lyxmiddag och hotellfrulle. Mmmm.



Jag och Lena gjorde en snabbsväng ut på staden under en kort rast. Kunde inte låta bli att prova dessa skor. Medan jag höll i mej i en skyltdocka så skyndade Lena att ta en bild. Undrar hur man gör för att kunna gå i dojjorna, jag som inte ens kunde stå i dom utan att hålla i mej???


Men snygga var dom..........



Jösses va det regnar. Det fullständigt dånar på plåttaket. Men i och för sig: Bra, mycke bra. Det hade börjat bli väldigt tort i marken här, så det behövdes.



På jobbet har vi ljuvlig AC när det är olidligt varmt ute och en dag som denna hade vi täta tak. Vilken jäkla lycka. Har suttit torr och skön och kollat genom fönstret när en kille har rejsat runt med en åkgräsklippare hela dagen. Skulle tro att har var blöt, rejält blöt innan dagen var slut.


Det känns som om det inte blir någon nattsuddarkväll.


Med min bok under armen och ett hopp upp i sängen blir bra sysselsättning resten av kvällen..... Nä men visst ja, jag ska ju göra en handlingslapp ikväll. vi bestämde att vi ska göra veckohandlingen i morgon. Det är ju midsommar på fredag så det blir nog gott om folk i affären närmare helgen. Bli bra att bara komplettera med jordgubbar närmare helgen.


Men efter lappskrivningen så blir det mys med boken.

Kolla gärna i min pixbox. Jag har lagt in bilder både från kursen och från fredagsmyset:

monikalundgren.pixbox.se



Ha det gott i hällregnet alla.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar