tisdag 31 augusti 2010

svampkurs


Jag går en svampkurs.

Tänkte att jag skulle lära mej lite fler sorter att plocka. Förra veckan var vi ute runt "punkt 49" och botaniserade. Vi fick vandra omkring en timme och plocka. Sedan var det samling och vi gick igen alla korgarna.....Men du milde tid vad många olika sorter vi hittade. Både ätliga, goda, dåliga och oätliga och giftiga.

Sen när jag for därifrån så bestämde jag mej för att inte lära mej några fler sorter utan jag skulle hålla mej till det jag kunde sedan tidigare. Huvva va svårt.

Ikväll var det dax igen. Nu var det Pagla som skulle finkammas på svampar.Vi spred ut oss och direkt så hittade jag en sort som jag lärde mej förra vecka.....Lycka..........Trodde inte att något fastnat förra veckan, men se det hade det gjort........

Skäggriska.....vet precis hur den ser ut.=)


Nu ska jag fixa ett kvällsfika och en varm dusch, se om jag får nå värme i mina fötter, för det var kallt i stövlarna ikväll.


Ha det gott alla önska en semesterledig Monika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar