onsdag 2 april 2014

Helgen i Öjebyn

Nu kommer det bilder. Det kan ni lita på. Jag och Kenneth har bott hos Elis och Kasper i helgen. Alltså så har jag hela tiden haft kameran i ena handen utifall det skulle komma en situation som behöver dokumenteras av mej och min kamera.
Då kör vi.
Kanisbackens dag på lördag. Fanns många stora leksaker att provsitta på. Kasper och Elis testar om det här vore nåt som farfar ska ha på gården. Behöver jag skriva vad svaret blev?


Just det ja. När vi kom fram till Kanis så hade Kasper slocknat och den som brukar läsa min blogg eller känner Kasper vet att det är ett helt äventyr att väcka den grabben. Så medan vi väntade på att han skulle vakna passade Kenneth på att dra på han overallen. Gick fint.

Här hade grabbarna hittat en leksak till som farfar skulle köpa så det finns här hemma.

Det var lördag på Kanisbacken.

Då tar vi några bilder från söndagen. Då var det Nimbys värld som stod på programmet.
Att få en bild på denna uppfinningsrika duo kan vara ett helt äventyr. Men plötsligt händer det.

Å igen. Bägge pojkarna var förbi oss tillsammans. Men som sagt man har inte många sekunder på sig så är dom väck igen. Men det är ju därför man besöker Nimbys. För att busa.

Här har Kenneth lyckat med en bragd. Fånga bägge pojkarna mitt i leken.

Här sitter goa Elis i farmors knä. Lite mys samtidigt som man tittar på en  teaterföreställning.

Givetvis så är det första parkett som gäller när det vankas utdelning av guldpengar.

Jaha vad har vi gjort mer då i helgen???

JA men just det ja. Vi har ju skaffat de första fiskarna som skulle flytta i akvariet. Akvarium är ju himla fascinerande för både gammal som ung.... Som synes. 

Vilja har också varit på besök i Öjebyn och den lilla damen som hellre är uppe under taket än nere på golvet gillar ju klätterväggen skarpt som synes.

Farfar och grabbarna har lite soffmys. 

Jösses va mycket skojigt som har hänt runt denna helg som jag måste få skicka grattis till.
-Grattis till Anna, Jonas och Signe som fått tillökning i familjen
-Grattis till en annan Anna som fått sin efterlängtade lägenhet igår.
-Grattis till Pernilla som tagit ytterligare ett körkort.
-Stort grattis till värdens bästa sonhustru, Sara, som fyller år i dag.
Känner på mej att det var något mer stort som hänt de sista dagarna som jag skulle gratta. Men just nu så är det tomt uppe i huvudarkivet.

Idag hoppas jag på sol, stor sol. Har sån ofantlig lust att sitta ute på altanen med min ljudbok och kaffekopp och bara vara. Så det blir att hålla en liten tumme att det blir så.

Trodde att det var idag som jag skulle skriva och berätta om sjukdomen som drabbat familjen Lundgren. Men jag känner att det får bli en annan gång.

Nu ska jag sätta lite fart på denna dagen.

Ha det gott alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar